top of page

AOS Stockholm-gruppen

Offentlig·10 medlemmar

madinatarin21madinatarin21
madinatarin21

Når er det best å bruke dype tallerkener

Hei. Jeg har i det siste begynt å lure på om jeg bruker feil type tallerkener til enkelte retter, spesielt når det er mye saus eller væske involvert. Jeg har alltid bare brukt det som var tilgjengelig, uten å tenke så mye over forskjellen. For noen dager siden kom jeg over https://www.azdesign.no/no/articles/453/dype-tallerkener, og der ble det forklart litt mer om hvordan dype tallerkener faktisk brukes. Det fikk meg til å innse at jeg kanskje ikke har valgt riktig type i alle situasjoner. Samtidig er jeg fortsatt litt usikker på når det egentlig er nødvendig å bruke dem. Hvordan pleier dere å vurdere dette i praksis?

9 visningar
stl77772
i går

Jeg tror mange ikke tenker så mye over dette før de merker at noe ikke fungerer optimalt. Dype tallerkener brukes jo først og fremst til retter med væske, fordi formen gjør det enklere å holde alt samlet. Det er egentlig en ganske enkel løsning, men den gir en merkbar forskjell i serveringen. Jeg begynte selv å bruke dem mer bevisst etter hvert, og det gjorde det lettere å håndtere enkelte typer mat. Det handler ikke om å bytte ut alt, men å bruke riktig type der det passer. Over tid blir det en naturlig del av hvordan man serverer mat.

medlemmar

• harshtechharshtech
    harshtech
  • nejani6632nejani6632
    nejani6632
  • shabazsayyed777shabazsayyed777
    shabazsayyed777
  • daerondaeron39daerondaeron39
    daerondaeron39
  • rebeccamansson1rebeccamansson1
    rebeccamansson1
bottom of page